czwartek, 13 lutego 2014

Wywiad z pisarką Panią Anną Klejzerowicz

Skąd czerpała Pani inspirację przy tworzeniu książki ''List z powstania"

Inspirację przy pisaniu każdej książki czerpię przede wszystkim z własnej wyobraźni, osobistych zainteresowań, lektur oraz rozmów z ludźmi. Przy tej powieści było dokładnie tak samo.
Pracuję Pani obecnie nad pisaniem powieści .
Zawsze pracuję nad pianiem powieści... Tym razem w planach mam trzy kolejne, które już czekają w postaci planów, konspektów oraz teczek z gromadzonymi powoli materiałami. Ta, która jest pierwsza w kolejce, doczekała się już nawet prologu :)

Co uważa Pan za najtrudniejszą stronę pisania , a co za najłatwiejszą i najmilszą? Czy pisanie książek to ciężka praca?

Najtrudniejszą stroną jest chyba ułożenie sobie wszystkiego w głowie, nadanie książce kształtu, a postaciom ciała. Kiedy to już się stanie, sam proces pisania leci z górki i stanowi czystą zmysłową frajdę materializowania czegoś do tej pory ulotnego. Przyjemnością jest dla mnie także research, poprzedzający tę fazę. Nigdy nie powierzyłabym go osobie trzeciej – chyba że do pomocy przy pewnych wątkach pobocznych. Ale generalnie lubię robić to sama, bo wtedy dopiero naprawdę czuję temat. A czy pisanie jest ciężką pracą?... Jest. Odpowiedzialną wobec czytelnika i wymagającą. Lecz także pasjonującą – o ile pisze się z przekonaniem.

   
Czy praktykuję Pani jakieś szczególne rytuały przed lub w trakcie pisania?

Jestem raczej mało „rytualna”. Kubek mocnej czarnej herbaty, święty spokój i widok z okna w zupełności mi wystarcza. 

Czy wydarzenia, które wydarzyły się w Pani życiu wpływają na to o czym Pani piszę?

Moje życie oraz moja twórczość to dwa całkiem różne światy. Nie mieszam ich ze sobą. Każda moja książka to wykreowana  w wyobraźni fikcja literacka z domieszką osobistych myśli i refleksji. 
Czy istnieje szczególna książka, którą mogłaby Pani polecić czytelnikom bloga?

Jest ich wiele, ale akurat w tym momencie polecam gorąco najnowszą powieść Pawła Huelle „Śpiewaj ogrody”. Mnie zauroczyła, jak zresztą wcześniej wszystkie książki tego autora. 


Jakie jest Pani największe marzenie ?

Żeby ludzie byli lepsi dla siebie wzajemnie, żeby szanowali zwierzęta, nie krzywdzili ich. Żeby ten świat był dla wszystkich milszym miejscem. I wciąż wierzę, że tego doczekam. 




Wszystkich serdecznie zapraszam na stronę internetową Pani Ani Klejzerowicz 
www.annaklejzerowicz.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz