niedziela, 10 maja 2015

Cecelia Ahern Kiedy cię poznałam

Tytuł:Kiedy cię poznałam
Autor:Cecelia Ahern
Tłumaczenie:Agata Kowalczyk
Wydawca:Wydawnictwo Akurat
Data premiery:6.05.2015
 ISBN:978-83-287-0020-8
Okładka;miękka
Cena katalogowa:34,90 zł
Moja ocena:6/6



                 Wszyscy miewamy w życiu chwilę,które wyróżniają się pośród innych,okresy,które wywołują w nas drobną lub głęboką zmianę.Ja potrafię wskazać w swoim życiu cztery takie okresy:rok,w którym się urodziłam,że umrę:rok,kiedy umarła moja matka.A teraz przeżywam kolejny:rok,kiedy cię poznałam.

Cecelia Ahern jest mistrzynią pod względem tworzenia cudowny powieści,które wkradają się do serc wiernych czytelniczek i pozostają tam na długo.Zapewne, kto czytał PS Kocham Cię,Love Rosie doskonale wie,że w tych historiach nie odnajdziemy nudy i monotonności.
Główna bohaterka Jasmine to prawdziwie wyjątkowa kobieta każdy swój pomysł jest w stanie przeobrazić w dochodowy biznes niestety wszystko się zmienia, kiedy Jasmine przechodzi na tzw.roczny urlop ogrodniczy w wyniku złych postępowań zawodowych.W tym czasie bohaterka nie może podjąć żadnej pracy.Jasmine swoją pustkę życiową stara się wypełnić obserwacją swoich najbliższych sąsiadów i całej okolicy.Głównym obiektem obserwacji bohaterki zostaje sąsiad mieszkający na przeciw jej mieszkania..Matt Marshall jest dość kontrowersyjnym didżejem radiowym mającym swoje własne zdanie.Za swoje wybryki zostaje również zawieszony.Jasminie i Matt będą zmuszeni w pewien sposób spędzać ze sobą więcej czasu.Ich trudne charaktery będą się ścierać nawzajem a spory między bohaterami staną się dla nich codzienną rozrywką.
Dla mnie powieść Kiedy cię poznałam jest powieścią o przebudzeniu się do życia do tego "lepszego życia". Przeanalizowanie każdego z etapów życia robieniu bilansu zysków i strat.Ogród Jasmine to w pewien sposób cudowna metafora.By być zadowolonym z naszego życia nie wystarczy chcieć.Droga do szczęścia nie jest łatwa a tym bardziej prosta.Jest ciężka i kręta niekiedy jak spod ziemi wyrastają przeciwności losu.To tak naprawdę od nas zależy czy będziemy dbać o chwasty,ciernie czy pozwolimy, im odejść, by..... na tym miejscu wyrosły piękne kwiaty,które będą nam pokazywały jak bardzo jesteśmy wyjątkowi.Dlaczego?Bo każdy z nas jest wyjątkową istotą.Nie jesteśmy idealni i zapewne nigdy nie będziemy, ale to od nas zależy co z robimy z naszą "wyjątkowością" i z naszym losem

Słyszałam twój głos każdego dnia,słuchałam obrzydliwych słów,które wyrażały twoje prymitywne myśli,i cię osądziłam.Nie lubiłam cię.Można jednak myśleć,że się kogoś zna,a tak naprawdę wcale go nie znać.I tym stanowisz tego najlepszy dowód.Dowiedziałam się,że jesteś kimś więcej,niż udajesz,kimś więcej niż człowiek,za jakiego sam się uważasz.Bardzo często bywasz kimś mniej wartościowym,kimś okropnym,i to odstraszyło od ciebie ludzi.Przypuszczam,że czasami pragniesz ranić,i to też rozumiem.Zranieni ludzie ranią ludzi



Cecelia Ahern - urodziła się w 1981 roku w Dublinie. To absolwentka Griffith College w Dublinie. Irlandzka pisarka, laureatka nagrody Glamour Award, pisarka roku. Zadebiutowała w 2004 roku powieścią "P.S. Kocham cię", która szybko stała się bestsellerem. Książka została sfilmowana, w rolach głównych wystąpili Hilary Swank i Gerard Butler. Ma na swoim koncie kilka powieści oraz opowiadań. 

             http://www.empik.com 

 Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu:
 Znalezione obrazy dla zapytania wydawnictwo aKURAT

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz