poniedziałek, 17 kwietnia 2017

W sieci złudzeń-Joyce Maynard

Znalezione obrazy dla zapytania W sieci złudzeń-Joyce Maynard
Tytuł:W sieci złudzeń
Tytuł oryginału: Under the Influence
Autor:Joyce Maynard
Wydawnictwo:MUZA
ISBN:978-83-287-0535-7
Okładka:miękka
Cena katalogowa:14,90 zł
Liczba stron:432
Moja ocena:4/6

Tam, gdzie kończy się przyjaźń, a zaczyna emocjonalne uzależnienie.

    Zabierając się za kolejną powieść ,nazwisko autorki zupełnie mi nic nie mówiło,przejrzałam swój skromny stos książek i jakiś czas temu miałam okazje recenzować książkę tej autorki pt''Ostatni dzień lata''.Po kolejnym podejściu do pióra autorki postanowiłam sprawdzić ,czym teraz mnie zaskoczy.
 Sięgając po tą książkę obawiałam się, czy dotrwam do końca,gdyż ogólna fabuła książki jest dość ciężka.Autorka ma tendencję ,o czym się przekonałam po poprzedniej powieści,że lubi tworzyć własny klimat książki,który bywa ciężki dla czytelnika.Przejdźmy jednak do fabuły książki, by przekonać się ,czy publikacja jest godna poświęcenia czasu czytelnika.
   Od pierwszych stron poznajemy (po raz kolejny) bohaterkę po przejściach z mężem, nie potrafi poradzić sobie z życiem.Poczucie zdrady i odejście męża przewyższa wszystko.Helen nie mogąc wyjść z trudnej sytuacji ,szuka pocieszenia w alkoholu.Przeszłość,która zostawiła rysę na sercu kobiety,nie była przeszkodą, by obdarzyć synka Ollie bezwarunkową matczyną miłością.Jednak alkohol odgrywał dość ważną rolę w życiu kobiety,a ukochany Ollie został jej odebrany.Cała sytuacja dała bohaterce dużo do zrozumienia ,robiąc wszystko, by odzyskać synka.Na swojej drodze mogłoby się wydawać bohaterce ,że poznała prawdziwych przyjaciół Havillandów.Czy po raz kolejny bohaterka zawiedzie się na ludziach,którzy są dla Helen ważni?
  Tak jak wspomniałam na początku,książka ma dość trudny klimat,w którym otacza się bohaterka.Wgłębiając się w powieść, miałam poczucie, że nie dotrwam do końca powieści,a tego bałam się najbardziej. Warto jednak być cierpliwym powieść z czasem zaczyna być interesująca i zmienia się o 180 stopni.
   Po przeczytaniu publikacji sądzę,że autorka pisząc książkę zrobiła kawał świetnej roboty.W swojej powieści poruszyła najistotniejsze aspekty, z jakimi w dzisiejszych kobieta musi się zmierzyć.Zdrada, walka o dziecko, odejście męża ,na pozór każda z nas sądzi,że nas to nie dotyczy prawda jest zupełnie inna.Niczego w życiu nie można być pewnym,jedynie, na co mamy wpływ,to, w jaki sposób reagujemy na pewne wydarzenia.Możemy z godnością przyjąć to co jest ,lub popaść w ciemną dziurę,która powoduję przykre konsekwencje.
Wielkim plusem książki jest to,ze wydawnictwo postarało się o wydanie kieszonkowe,które można zabrać z sobą wszędzie.Wiem z autopsji,że jest to wygodne tym bardziej,gdy zabieramy ją z sobą do pociągu czy też do torebki.Gorąco polecam Angelika.


Za egzemplarz recenzencki dziękuje wydawnictwu
Znalezione obrazy dla zapytania muza wydawnictwo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz