W
ostatnich dniach sierpnia w sondzie ulicznej zapytano Polaków o kulturę – o ich
preferencje i zainteresowania. Nikt nie podejrzewał, co może zdarzyć się w
ciągu dwóch minut. W ekspresowym tempie w centrum miasta wyrastały spersonalizowane
oazy relaksu spełniające kulturalne marzenia. W ten sposób promowano nowy
program lojalnościowy – Mój Empik.
Jedna
dziennikarka, dwie lokalizacje, kilkudziesięciu szczęśliwców i kilkaset
książek, filmów i płyt. Liczyły się tempo, intuicja i koordynacja. W jednej
chwili Justyna Dżbik-Kluge zagadywała nieświadomego spacerowicza i pytała o
kulturalne preferencje, a w kolejnej, za jego plecami ekipa techniczna
aranżowała niezwykłą kulturalną przestrzeń. Na ruchliwym chodniku nagle pojawiał się regał zapełniony ulubionymi książkami,
płytami i filmami danej osoby. Obok niego stawał domowy fotel i stolik. Z
przenośnego odtwarzacza zaczynała płynąć muzyka ukochanych wykonawców.
Ekipa ukryta w busie dzięki przekazowi na
żywo był w stanie w ciągu dwóch minut wybrać spośród kilkuset kulturalnych
produktów wskazywane przez przechodniów jako ich ulubione. Następnie w ciągu kilkunastu
sekund musiał je niepostrzeżenie umieścić za ich plecami. Ukrytym kamerom
pozostawało rejestrować zaskoczenie i radość „ankietowanych”.
Akcja obrazuje sposób działania programu Mój
Empik największej sieci dystrybuującej dobra kulturalne w Polsce. To nie tylko
specjalne promocje i rabaty dostępne dla wszystkich posiadaczy karty, ale
przede wszystkim spersonalizowana oferta – nowo uruchomiony program będzie
zapamiętywać kulturalne preferencje i dostarczy „uszyte na miarę” promocje,
zaproszenia i informacje. Jeśli na przykład ktoś często sięga po reportaże, to
jako pierwszy dowie się o premierach tej kategorii, dostanie rabat na książki
tego gatunku i zaproszenia na spotkania z ulubionymi autorami. Nie ma
konieczności noszenia przy sobie karty plastikowej, ponieważ program jest
kompatybilny z aplikacją mobilną i przy kasie można okazać kod widoczny na
ekranie smartfona. Skończy się też problem gromadzenia paragonów – zwrotu bądź
wymiany produktów będzie można dokonać na podstawie historii zakupów zarejestrowanej
na karcie. Co ważne, jeśli przystępując do programu pokażemy kasjerowi kartę z
poprzedniego systemu lojalnościowego, zakupy zachowają ciągłość i szybciej
zostaną dopasowane do nas osobiste propozycje. W ciągu pierwszych 4 dni w nowym
programie lojalnościowym Empiku zarejestrowało się już 60 tysięcy osób.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz