poniedziałek, 17 marca 2014

Wywiad z pisarką Panią Agatą Kołakowską

Co przyczyniło się do tego, że zaczęła Pani pisać?

Pisanie zawsze sprawiało mi przyjemność. :) Myślę, że do pisania zachęciła mnie mama dając mi w prezencie pamiętnik. Miałam wtedy jakieś osiem lat. Potem zaczęłam pisać opowiadania, wiersze. Bardzo spodobała mi się idea przelewania myśli, emocji na papier. A jak się lubi coś robić, to po prostu trudno przestać.



Wydała Pani już sześć powieści. Jak wygląda Pani proces twórczy?

Zaczyna się od pomysłu. Praca koncepcyjna zabiera naprawdę sporo czasu. Pracuję nad książką nawet wtedy, kiedy zupełnie nie wygląda, aby tak było. Potrafię myśleć o książce wykonując wiele różnych niezwiązanych z pisaniem czynności. W głowie tworzę fabułę, bohaterów. Pomysły spisuję w notatniku. Pisanie jest właściwie ostatnim etapem pracy nad książką. Jakby zwieńczeniem całego tego procesu myślowego. 


Czy pracuje Pani w tej chwili nad kolejną książką?

Już od kilku lat praktycznie zawsze pracuję nad jakąś książką. Tak jest i teraz. )

W 2009 roku wydała Pani swoją pierwszą powieść "Patrycja .Czy ciężko jest wydać swoją pierwszą książkę?

Zasadniczo nie jest łatwo wydać swoją pierwszą książkę. Jednak w moim przypadku, szczęśliwie wydarzyło się tak, że nie napotkałam na jakieś szczególne trudności. Po prostu wysłałam książkę, znalazło się chętne wydawnictwo i udało się. :)


W styczniu została wydana powieść "Wszystko, co minęło " Jakie reakcje chciała Pani wywołać w czytelnikach tą powieścią ?

Chciałam, aby ta książka dawała do myślenia. Zależało mi na ukazaniu jak przeszłość może wpływać na ludzkie życie, determinować je, określać. Trudne doświadczenia potrafią podciąć skrzydła, ale czasami to my sami nie dajemy sobie drugiej szansy.
Ważne było dla mnie, aby podkreślić fakt, że każdy z nas ma jakąś przeszłość za sobą, lecz nie wszyscy mają przyszłość. To wszystko, co minęło w naszym życiu i co było trudne jest w nas i stanowi naszą stałą część, ale możemy sprawić, że nie położy się cieniem na naszej przyszłości. To zależy od nas. Chciałam, aby lektura pokrzepiła czytelnika, dała nadzieję.
 

Ma Pani jakieś rady dla przyszłych pisarzy?
Pisać. Po prostu. Nie ma lepszej rady.
 

.Największe marzenie ?
Mam marzenia, ale to tajemnica. :)

Dziękuję serdecznie Pani Agacie za wywiad a Was serdecznie zapraszam na stronę internetową Pani Agaty http://www.agatakolakowska.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz