wtorek, 29 kwietnia 2014

Przedpremierowa recenzja biografii:Grace Księżna Monako

 


                                       Tytuł Grace Księżna Monako
                                       Tytuł oryginalny:Grace,une princesse desenchantee 
                                       Autor:Joanna Spencer'
                                       Wydawnictwo MUZA
                                        Ilość stron 284
                                        Data premiery 30 kwietnia 2014
                                       Okładka twarda.
                                       Moja ocena 6/6
                                  



   Z miłą chęcią sięgnęłam po ta pozycję tak naprawdę z dwóch powodów po pierwsze lubię ten gatunek literacki, a po drugie byłam ciekawa życiorysu Grace.

   Autorka biografii Joanna Spencer w swojej publikacji ukazuję prywatne życie pięknej i utalentowanej Grace Kelly ,a od roku 1956 księżnej Monako.
    Grace Kelly urodziła się 12 listopada 1929 w Filadelfii. Swoją przygodę z aktorstwem zaczęła od grania małych ról w serialach Była zdolną aktorką ,która zagrała w ponad dwunastu filmach fabularnych i w osiemnastu serialach telewizyjnych.Jedna z lepiej zapowiadających się aktorek. W 1954 roku otrzymała Oscara za rolę Dziewczyna z prowincji.Jej kariera aktorska stała dla niej otworem, po poznaniu z księciem Monako Rainerem w 1956 roku postanawiają wziąć huczny ślub i definitywnie zakończyć karierę aktorką, by zająć się wychowaniem trójki dzieci:
Karoliną,Albertem i Stefanią. 




    Spencer autorka biografii ukazuję życie księżnej, o którym marzy niejedna dziewczyna na świecie.Czy Grace była faktycznie szczęśliwa w związku z księciem Monako Rainierem wydaję mi się, że nie .W swoim życiu miała wszystko o czym zapragnęłam po ślubie tęskniła za aktorstwem ,doskwierała jej samotność .Autorka jako księżna Monako była zamknięta w ZŁOTEJ KLATCE była podporządkowana królewskiemu protokołowi . Co raz bardziej tęskniła za filmem.

Kelly była wspaniałą matka, ale również dobrym człowiekiem stworzyła fundację AMADE Mondiale zajmująca się integracją moralną dzieci na całym świecie, bez względu na rasę, narodowość, religię i przynależność polityczną.

W 13 września 1982 zmarła w wieku 52 lat wyniku wielu obrażeń,które doznała w wyniku wypadku samochodowego .

 Po przeczytaniu biografii jestem pod wrażeniem Grace miała niesamowitą osobowość,dobroć .Urzekła mnie w niej jej tajemniczość ,dzięki ,której łamała męskie serca .


Biografie polecam wszystkim ,którzy interesują się kinematografią i samą Grace.


Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu MUZA SA


1 komentarz:

  1. świetny pomysł na bloga!
    już mi się podoba i będę częściej wpadać :)
    przy okazji zapraszam do mnie - http://maaxitan.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń